Paprika, chorizo & skön kväll

Nu har jag precis satt mig ner efter att ha lagat mat till familjen, plockat undan & diskat. Underbart!

Maten blev riktigt god därför skriver jag ner mitt recept här. det som står inom parantes är vad jag har använt, man kan såklart välja själv vilken sort man vill ha! Receptet är ungefärligt eftersom jag tog lite av vad som fanns i kylskåpet

PAPRIKA & KORVGRYTA - ca 3 personer:

vitlök
2 paprikor, helst i olika färger, (röd och orange)
4 korvar (chorizo & lammkorv)
2dl creme fraiche, kokbar
1dl grädde
1dl tomatpure
sambal oelek
½ dl vatten

salt
peppar

To do:
1. Fräs vitlök, korv & paprika.
2. Klicka i creme fraichen, häll i grädden, tomatpuren & sambal oeleken.
3.Låt puttra lite på ettan.
4. Häll i lite vatten åt gången, så att du inte får för mycket!
5. Salta & peppra enligt smak

Servera med pasta!



Kommentarer
Postat av: kikki

sounds gooood ^^

2008-06-13 @ 12:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0